‘Je gaat zelf ook meedoen vriend!’

Innovatieve leerinterventies gaan bij RadarVertige hand in hand met duurzame gedragsveranderingen. Organisatiebreed. Hoe werkt dat in de praktijk? Bart en Mark vertellen hoe alles bij leerinterventies draait om de wil tot veranderen.

Socratische dialoog, Skillslab, coaching on the job

“Je kunt je als HR-manager een roepende in de woestijn voelen. Voel je of denk je dat er iets moet veranderen in je organisatie, met een leer- en motivatiecomponent? Snak je ernaar dat iemand in jouw organisatie de kat de bel komt aanbinden? Dan zijn wij er.

Met methoden als opstellingen, een Socratische dialoog, een webinar reeks, een Skillslab of coaching on the job kunnen we je laten ervaren hoe je als organisatie in de verandering staat. We hebben een grote bak vol gereedschap en pakken eruit wat nodig is.

Een organisatie is een levend organisme. Geneigd tot terugkeer naar het oude evenwicht. Organisaties in het publieke domein zijn primair gericht op de uitvoer van hun publieke taak en minder op hun eigen organisatie. In het private domein ligt dat vaak net andersom. Dat ambivalente, RadarVertige kan ermee dealen. Al meer dan dertig jaar”.

Nooit meer hetzelfde

“Eén ding weet je zeker: als wij komen, gaat er iets bij je veranderen. Je situatie is nooit meer hetzelfde. Als wij weggaan, is er altijd iets veranderd. We denken met je mee op de lange termijn. We verdiepen ons in je en verbinden ons aan je. We zijn geen leverancier van trainingen, we zijn je partner en we blijven langdurig en zorgvuldig in contact.

Je ziet veel leeromgevingen waar het alleen maar zenden is. Zo werken wij niet. Wij sturen op tweerichtingsverkeer. We vragen uit hoe mensen veranderingen zien. Er moet sprake zijn van competentiebeleving en die wakkeren we continue aan. Wat je leert ga je toepassen en dan volgt de volgende stap. Zo bouwen we alle interventies heel effectief op. Kennis is de basis, we passen beproefde methoden voor gedragsverandering toe”.

Veranderen, borgen en verankeren

“Het tolletje echt een zwiep geven. Aan de boom schudden. ‘Special tactics and weapons’ inzetten om veranderingen teweeg te brengen, te borgen en te verankeren. Dat is wat we doen tijdens innovatieve leerinterventies. Kort, krachtig en impactvol. Met trainers die expert zijn in het vakgebied waarop ze trainen. Hun aanpak is flexibel, inspirerend, ondernemend en persoonlijk”.

Wat is een innovatieve leerinterventie?

Korte, impactvolle en verrassende leerevents. Dat zijn onze innovatieve leerinterventies. Creatief, theatraal, groots of juist kleinschalig. Altijd krachtig en gebaseerd op wetenschappelijke inzichten, bijvoorbeeld vanuit de breinwetenschap. De kern is dat we mensen uit hun gebruikelijke context halen. Een leerinterventie haalt je uit je comfortzone.

Wanneer zinvol?

Leerinterventies zet je in als je een doorbraak wilt forceren op een plezierige en passende manier. Alles wat niet standaard is, passen we toe. We halen kennis, kunde, methodes en technieken uit andere disciplines naar de klant. Of we brengen de klant naar een andere context. Bijvoorbeeld met interactief theater, terugspeeltheater of andere theatertechnieken.
Veranderen begint met een gevoel van urgentie. Als dat er niet is, komen mensen niet in beweging. Bij een leerinterventie vergroot je bijvoorbeeld met theatertechnieken een situatie op de werkvloer. Dan zien mensen: ‘Ja! Zo werkt dat bij ons.’ Zo activeer je het collectief veranderbewustzijn. Je haalt de onderstroom van een organisatie naar boven.

Impact op lange termijn

Leren gaat over gedrag van mensen. Gedragsveranderingen vragen bestendiging en dat gaat niet zonder een goed ingerichte organisatie. Het vraagt ook tijd.
Leerinterventies van RadarVertige beklijven en blijken op langere termijn hun impact te hebben op samenwerking en productiviteit van teams en organisaties in het publiek domein. Succesvolle voorbeelden daarvan zie je bij onze refcases.

Prikkelend en uitdagend

RadarVertige biedt leerinterventies aan op maat. Bijvoorbeeld in de vorm van een leerfestival, een dag met workshops en experiences voor persoonlijke ontwikkeling en team- en organisatieontwikkeling.
Het is altijd speels, prikkelend, uitdagend en uitlokkend tot een goed gesprek. Zodat je gesprekken aangaat met collega’s over jullie gezamenlijke verandertraject. Ook vieren van succes kan een leerinterventie zijn.

Innovatieve leerinterventies beginnen altijd bij jou en jouw vraag. We verdiepen ons in je en verbinden ons aan je. In co-creatie en vanuit eigenaarschap en partnerschap ontwikkelen wij ons leeraanbod.
Alles begint met een gesprek over de gewenste impact Wil je met ons sparren over de impact van innovatieve leerinterventies in jouw organisatie? Bel ons voor een kennismaking.

Meer weten over leertrajecten?

Ik wil graag advies

Direct contact 06 11 00 01 40 b.verhagen@radarvertige.nl