Oplossingsgerichte gespreksvoering

Burgers die in schijnbaar uitzichtloze situaties verkeren voelen zich vaak kwaad en teleurgesteld. Ze vertonen slachtoffergedrag en hebben moeite om in actie te komen. Voor hulpverleners is het dan lastig om gesprekken met cliënten een positieve wending te geven. De training Oplossingsgerichte gespreksvoering leert jou om dat nou juist wél voor elkaar te krijgen.

De training in het kort

  • De training bestaat uit een e-learning gevolgd door een trainingsdag en twee trainingsmiddagen.
  • Tussendoor oefen je in de praktijk.
  • Cliënten die doelen stellen en actief aan de slag gaan om die doelen te bereiken.

Het resultaat

Na deze training:

  • Snap je dat weerstand niet bestaat.
  • Heb je een onderzoekende, oordeelvrije grondhouding.
  • Kun je samen met de klant wensen en verlangens opknippen in haalbare doelen.
  • Kun je werken met schaalvragen.
  • Kun je werken met krachten en successen uit het verleden.